Monday 15 October 2012

Jom Naikkan Trafik Blog! | Tips Seo Blogspot

Salam semua,

Saya tengah mencari maklumat untuk tingkatkan trafik blog. Walaupun sekarang ni trafik blog saya dah agak meningkat tapi kekadang tu tak berapa stabil sangat. Kejap naik kejap turun pulak. Jadi saya pun nak cari la teknik yang boleh menstabilkan trafik blog. Bila saya google saya tertarik dengan satu blog ni. Jadi saya pun cuba buat apa yang telah dia buat iaitu buat satu entry bertajuk Jom Naikkan Trafik Blog. Caranya pun mudah aje. cuma letak banner seperti dibawah ini

trafik blog

Segmen ini dibawakan oleh bicaramakdara yang diadakan pada bulan Sepetember 2012 yang lalu. Tapi sebenarnya segmen tersebut dah tutup pun. Tapi tak salah kot nak tumpang sekaki

Ini ada nota penting dari mak dara!

Jika anda telah menyertai segmen ini anda perlulah terjah ke blog blog yang bakal mak berikan listnya nanti dengan sebanyak mungkin ye dan jangan lupa untuk tinggalkan jejak anda di blog itu.. Dan jika blog anda menerima lawatan dari yang menyertai segmen ini anda haruslah membalas lawatan mereka itu.. Dengan cara itu kita dapat membantu dalam menaikkan trafik ke blog kita ..

5 comments:

  1. assalamualaikum admin..saya nak kongsikan serba sedikit berkenaan traffik.baru td saya ada postkan maklumat untuk mendapatkan traffik secara percuma..kalau admin tak keberatan boleh la lawati blog saya,mohon dberi komen dan tunjuk ajar amat dihargai.. http://evolutionincome.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. wasalam Muhammad Abdul Gapor, saya sudah melawat blog saudara. Susun atur blog saudara menarik.. terima kasih sudi komen di sini..

    ReplyDelete
  3. Sememangnya komen yang diberi, bila dibalas ia akan meningkatkan trafik blog kita. Ia akan lebih mesra SEO jika komen diberi bersangkutan dan tinggalkan link post juga dgn isu yg sama.

    ReplyDelete
  4. tips-tips seo di tambah donk
    Kunjngi:
    Trik SEO Simple

    ReplyDelete
  5. ijin ser http://gamatori.com/

    ReplyDelete

Takkan baca je..Komen la sikit..:)

Note: only a member of this blog may post a comment.

Contact Form

Name

Email *

Message *