Thursday 20 September 2012

10 Lubuk Kerja Sambilan Menaip Di Rumah Terbaik

Assalam,

Sebenarnya saya buat entry ini adalah untuk berkongsi dengan anda semua tentang kerja sambilan menaip di rumah yang anda boleh mulakan tanpa modal. Ini adalah kerana ada yang masih ragu-ragu tentang Job Di Rumah. Jika anda berminat nak tahu, teruskan bacaan kerana hari ini saya nak kongsikan 10 Website Terbaik Yang Anda boleh mula bekerja secara sambilan hanya dari rumah. Sebenarnya apa yang yang saya kongsikan adalah suatu kerja yang dipanggil kerja freelance. Cara kerja Freelance ini adalah anda perlu siapkan tugasan yang diberikan oleh majikan kepada anda mengikut tempoh yang dipersetujui. Apa yang penting adalah anda perlu ada kemahiran untuk menaip, kemahiran IT dan memahami bahasa Inggeris. Berikut adalah 10 senarai website freelancing yang anda boleh mula bekerja secepat mungkin.

1. Elance.com

Elance adalah website freelancing yang terbaik. Website ini telah bermula sejak 1998. Bukan sahaja website ini paling lama dan popular tapi ia juga membayar yang paling tinggi. Banyak kontraktor yang mencari pekerja yang dapat menyiapkan tugasan mereka secara professional dan anda akan mendapat bayaran lumayan. Tak kira apa jenis kerja freelance yang anda cari, pasti anda akan jumpa disini. Ikut rekod ada sehingga 1.5 million kontraktor telah berdaftar dengan Elance! Anda tak perlu bayar untuk sertai Elance

Elance

2. oDesk.com

Lebih kurang macam Elance juga tapi bayaran di sini agak rendah sedikit berbanding Elance
oDesk

3. Freelancer.com

Freelancer adalah platform freelancing yang tertua. Paling Popular kerana ada seramai 3.6 million pengguna. Nilai kerja lebih dari 1.6 million.
freelancer

4. ScriptLance.com

Disini lebih kepada kerja Programming and bidang IT.
ScriptLance

 

5. vWorker.com

vWorker adalah website freelancing yang agak popular juga. 
vWorker

  6. Fiverr.com

Fiverr agak berlainan daripada laman web Freelancing yang lain. Disini pekerja yang offer kerja apa yang sanggup di lakukan.Anda akan jumpa pelbagai kerja pelik yang sanggup dilakukan disini seperti menjerit panggil nama anda,menyanyi buat anda, buat lawak bodoh dll. Semua kerja bayaran cuma $5 sahaja.
fiverr

7. Gigme5.com 

Kerja-kerja yang ditawarkan hampir sama seperti Fiverr

gigme5

8. Tenbux.com

Kerja-kerja yang ditawarkan hampir sama seperti Fiverr

tenbux


9. MiniFreelance.com

Hampir sama dengan microworkers.com. Sila rujuk 5 cara buat duit online tanpa modal

 

minifreelance

10. ClickWorker.com

Hampir sama dengan microworkers.com. Sila rujuk 5 cara buat duit online tanpa modal

Click Worker


Demikianlah 10 website terbaik untuk kerja sambilan menaip di rumah. Jadi, jika anda berminat,bolehlah memilih yang mana satu yang sesuai dengan anda. Tapi, jika anda mahu penjelasan lanjut tentang kerja freelancing ini saya cadangkan anda dapatkan Program Latihan Bekerja Di Rumah disediakan oleh pihak jobdirumah.com. Ini adalah kerana pihak Job Di Rumah menyediakan panduan seperti dibawah:

1. Bagaimana nak daftar
2. Cara Membuat Permohonan Kerja Data Entry/Menaip
3. Tips-tips untuk mendapat projek
4. Tips-tips untuk elak dari ditipu
5.  Dan lain-lain

Jika masih ragu-ragu daftar percuma dahulu di laman web jobdirumah
 
sekian



***********************************************************

56 comments:

  1. Ini untuk kerja dari rumah ker?

    ReplyDelete
  2. ya.. ini untuk kerja sambilan dari rumah

    ReplyDelete
  3. Andy wyne, pokololo & siti najihah: tiada bayaran dikenakan untuk sertai semua diatas. Anda daftar dan boleh mula cari job yang sesuai. Disebabkan website ini terima ahli seluruh dunia, jadi anda perlu bersaing untuk dapat job. Saya tak janjikan anda akan berjaya dapat job kalau beli panduan jobdirumah. Tapi sekurang-kurangnya anda boleh jimat masa dan tenaga. Kira macam jobdirumah ni beri jalan short cut. harap membantu

    ReplyDelete
  4. macam mna nk sertai syarikat2 tu??

    ReplyDelete
  5. macam mana nak buat ni? sy ada terjumpa tentang affiliate Marketing pun kerja dari rumah. Apa pendapat anda? malaysiaaffiliatemarketing.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Asyik baca. Macamana nak start kerja ?

    ReplyDelete
  7. Register dengan JDR tu pun oke juga. Mereka sedikit sebanyak membantu. Yg penting diri kita sendiri. Mahu atau tidak . Siapa yg kata program tu scam, means dorg x peka dan pemalas . Hehe.. Meh nak share website kt korang skali. Hanya berkongsi info, semoga saya dimurahkan rezeki dgn berkongsi kpd korang.

    http://www.jobdirumah.com/payme

    Atau

    http://paymesurvey.webs.com

    Nota kaki : Bukan senang nak senang, bukan susah nak susah .

    ReplyDelete
  8. sy dh byk kali daftar benda cmni tp dia asyik minta no kad kreadit je..takut gak kna tipu..

    ReplyDelete
  9. @niz anum, dah banyak kali daftar benda apa tu? kalau Jobdirumah(JDR) daftar sekali je. Macam saya dah bagitau di atas tu..Jobdirumah(JDR) menyediakan panduan untuk bekerja di rumah ..sebab tu la kena bayar..kalau nak percuma kena la rajin buat kajian sendiri..harap mmembantu

    ReplyDelete
  10. saya nak tanya perlu cari downline ker?

    ReplyDelete
  11. Jika ada yang masih xfaham bolehla pergi kat blog saya dan sila baca dengan teliti tentang program2 buat duit online yg membayar mengikut status iaitu Senarai Elit, Senarai Sah dan Senarai Baru/Kontroversi...Boleh pilih jenis program apa yang anda nak buat samaada buat duit dgn blog spti adsense dan affiliate dan buat duit online spti PTC, PTR, GPT, Paid To Take Survey dan lain2...Saya akan review website2 buat duit yg ada dari semasa ke semasa, tma ksih...

    http://muaturunbaru.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Tulis sambilan freelancer bahasa melayu ada??

    ReplyDelete
  13. Tulis sambilan freelancer bahasa melayu ada??

    ReplyDelete
  14. SALAM..SAYA NAK KEJE DENGAN EN HALIM BOLEH???

    ReplyDelete
  15. SALAM..SAYA NAK KEJE DENGAN EN HALIM BOLEH???

    ReplyDelete
  16. Tuan Kamil Salleh. Minta maaf setakat yang saya tahu belum ada. Kalau saya jumpa nanti saya akan share disini ya!

    ReplyDelete
  17. Sitiradhiah : Maaf, buat masa ni saya belum mampu nak ambil pekerja lagi. InsyaAllah kalau perniagaan saya maju nanti..mungkin saya perlukan pekerja. TQ

    ReplyDelete
  18. mcm mana nak daftar??brapa kena bayar..?x tahu caranya...how was it?

    ReplyDelete
  19. Alexander, halimi dan hayati: sekiranya anda mahu mulakan secara PERCUMA, saya syorkan anda daftar di 10 laman web yang saya nyatakan di atas. Selepas itu,barulah dapat apply kerja freelance dalam website tersebut.

    Untuk makluman, semua kerja freelance ini memerlukan kemahiran dalam Bahasa Inggeris. Saya tak dapat beri jaminan bahawa anda akan dapat kerja. Segalanya atas usaha sendiri..

    terima kasih

    ReplyDelete
  20. nak daftar kena bayar rm50 ker?

    ReplyDelete
  21. en.abdul halim boleh saya dapat no contact supaya saya dapat call en.abdul halim untuk keterangan lanjut

    ReplyDelete
  22. mcm mane nk dftr dekat 10 company tu?saya clik tk mahu pun

    ReplyDelete
  23. Memang nk cari kerja dari umh ni...ada yg lain x..

    ReplyDelete
  24. diyana; ok sekarang dah boleh. cuba klik

    tq

    ReplyDelete
  25. @zairiyusoff - jika tak minat yang ini, saya syorkan baca post Cara Buat Duit Rm100 Sehari

    tq

    ReplyDelete
  26. kalo boleh tau , selama om ngeblog dah dapet berapa duit?

    ReplyDelete
  27. ada cara lain klu nak buat kerja part time kat rumah je.. pendapatan blh dpt 500-100 dlm masa 1 minggu saja. http://goo.gl/MwfcBY

    ReplyDelete
  28. bnyak info kat sini, sya pernah daftar web mcm ni, tapi biasa nya, dia suruh kita promote smula blog job di rumh, utk dpt income. tu yg tak yakin ,betul2 job atau just nak promote iklan job di rumh.

    ReplyDelete
  29. Salam. Boleh ajarkan saya tak macam mana nak buat keje kat Freelancer? Saya sign in di Freelancer tapi sy kurang faham cara perkerjaannya. Harap anda boleh membantu saya.

    ReplyDelete
  30. salam en. kalo utk payment, mereka akan baya through pay pal ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam, peluang mendapat rezeki raya online tanpa modal !!
      caranya mudah dan senang, ini bukan scam
      in sha allah berhasil,
      follow this link
      8share http://po.st/F7CZ21

      x yah paypal, terus ke acc bank

      Delete

  31. http://youthreferralPay.com/?id=43266
    nak extra duit? anda students? bosan? jom join saya cari duit! join je dapat usd25

    ReplyDelete
  32. banyak betul ye peluang buat duit dari rumah ni.. boleh lah kongsikan ilmu ye lepas ni

    ReplyDelete
  33. thank u for the info..sesuai untuk suri rumah macam saya

    ReplyDelete
  34. emel ke cuya244@gmail.com utk tempah saya menaip kerja anda :)

    blh jg try link ni utk part time hny gune internet dan duduk je kt rumah..

    http://myinvitepay.com/?ref=317501
    http://myinvitepay.com/?ref=317501
    http://myinvitepay.com/?ref=317501

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  36. salam, peluang mendapat rezeki raya online tanpa modal !!
    caranya mudah dan senang, ini bukan scam
    in sha allah berhasil,
    follow this link
    8share http://po.st/F7CZ21

    ReplyDelete
  37. Banyak betul laman web yang disenaraikan.Memang ada kerja dari rumah yang betul, cuma
    kita kena bijak untuk mencari, memilih dan menilai seperti yang saya kongsikan dalam "Kerja dari rumah dengan cara yang betul".


    Terima kasih atas maklumat ini ye :-)

    ReplyDelete
  38. Mari cuba kerja copy & paste,

    http://www.niagaaffiliate.com/hop.php?ref=DZULFADHLI

    100% tiada modal
    100% tiada produk
    100% copy & paste

    ReplyDelete
  39. mencari extra income secara sambilan dari mana2 sahaja..click link dibawah..hny perlu daftar dan share link anda kpd org lain..ianya percuma tanpa modal..
    http://weeklyfixpay.com/?ref=311497

    ReplyDelete
  40. Salam,
    Saya dh dftar freelancer n dh dpt projek..tp lps tu bila sy baca review freelancer, smua complaint mengatakan yg bila kta dpt projek tu and abs buat keja, 10% earning yg kta dpt tu akn diambil oleh pihak freelancer bgtu jg yg bg kta keja tu pn akan dicaj jg..

    ReplyDelete
  41. saya da join job di rumah tu. scam. affiliate je rupanya. promo link nt sape reg under link kita (bila da buka tab baru, link nama kita terpadam) nt dpt la rm20 ke apa tah 1 kepala. no use. pdhal bole dpt free je. bazir je kluaq duit byr e book n pendaftaran. pgurusan email puan masnah rm90 pun sama jek

    ReplyDelete
    Replies
    1. job di rumah tu kenalkan kita dengan upwrok, elance dan sebagainya. saya pun kerja lama dah online dengan upwork. Gaji lumayan gak. saya ada tulis tentang kerja online di blog saya. Tapi betul. apa yang job di rumah bagitahu kita leh dapat free je kat blog ni atau mana2 blog.


      [Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

      Delete
  42. saya dah 10 tahun kerja online dari rumah. Sejak masuk ke blog ni dahulu. ada gak idea nak start. sekarang saya menulis juga pasal kerja online
    [Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

    ReplyDelete
  43. jemput ke blog sy kerja partime, jawab survey online dibayar terus ke akaun anda.
    http://surveyonlinepaid.blogspot.com semoga menjadi manfaat kepada semua

    ReplyDelete
  44. ingin menjana pendapatan tanpa modal dengan hanya klik klik sahaja di handphone anda??

    sila klik link dibawah dan daftar dengan percuma!!

    http://ogmoney.win/9243282594257/

    ReplyDelete
  45. Info yg menarik pada blog admin..semua rakan saya dah pakai kereta besar..https://tinyurl.com/y7h65nzb

    ReplyDelete

Takkan baca je..Komen la sikit..:)

Note: only a member of this blog may post a comment.

Contact Form

Name

Email *

Message *