Thursday, 6 December 2012

3 Masalah Utama Bisnes Internet

3 Masalah Utama Bisnes Internet | Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,





Setiap hari saya akan check email sekurang-kurangnya 5 kali iaitu awal pagi, waktu sarapan, waktu lunch, selepas waktu pejabat dan juga waktu malam. Kadangkala pernah juga lebih daripada 5 kali. Saya banyak menerima email peluang Bisnes Internet, Pelaburan Internet dan juga Kerja Sambilan di Internet.  Daripada pemerhatian saya, kebanyakan orang yang menceburi bidang bisnes internet adalah terdiri daripada mereka yang masih bekerja sepenuh masa di sektor kerajaan atau sektor swasta. Tak ketinggalan juga golongan pelajar yang akan masuk ke alam pekerjaan. 

Ramai yang terlibat dengan Bisnes Internet kerana ini kerana terpengaruh dengan rakan yang tayang duit yang banyak, gambar kenderaan mewah, gambar percutian di luar negara dan sebagainya. Mereka melihat seolah-olah sangat mudah untuk menjana duit melalui internet.

Lalu, ramai la yang mula menjejak kaki ke dunia bisnes internet dengan harapan mendapat seperti mana yang merera idamkan. Namun, setelah menghabiskan masa menunggu berbulan-bulan hingga bertahun, akhirnya meraka sedar bahawa harapan tinggal harapan. Pulangan yang diharapkan, punah begitu sahaja. Duit habis dilaburkan, satu sen pun tak dapat balik. Hutang pulak keliling pinggang.

Kejadian ini bukanlah satu perkara yang pelik kerana semua pakar ekonomi dan pakar bisnes di dunia pun memberikan statistik yang sama iaitu 90% daripada mereka yang ingin menjana wang melalui bisnes internet akan gagal.

Selalunya, kebarangkalian untuk gagal lebih tinggi kepada mereka yang masih bekerja sepenuh masa tetapi masih ingin mencuba masuk ke gelanggang bisnes internet. Sebabnya mereka perlu bahagikan masa untuk bekerja dan juga bisnes internet. Sebenarnya lebih ramai yang gagal jika nak dibandingkan dengan mereka yang betul-betul berjaya

Oleh itu, hari ini saya nak kongsikan 3 Masalah Utama Nak Buat Bisnes Internet yang dihadapi oleh  seseorang pekerja sepenuh masa yang ingin buat Bisnes Internet sebagai cara untuk menjana wang tambahan

1.  1001 Cara Buat Duit Melalui Internet

Sepertimana yang saya kongsikan, saya menerima banyak email berkenaan cara untuk buat duit di internet. Kadangkala saya jadi keliru nak pilih bisnes internet yang mana satu. Ada yang suruh beli ebook, ada yang tawarkan penjualan laman web keahlian, ada yang suruh jual produk fizikal, ada yang kata buat bisnes lelong, jual beli domain, jual laman web, reseller, affiliate, servis dan pelbagai lagi model bisnes internet yang lain. Kalau anda betul-betul kaji memang terdapat pelbagai strategi dan model bisnes internet yang boleh kita lakukan untuk menjana wang melalui internet.

Yang menjadi masalahnya sekarang, bagaimana seseorang yang baru dan tidak mempunyai pengalaman nak pilih mana satu yang terbaik untuk mereka?


Kalau anda sedang promosikan model bisnes A, sudah pasti anda akan menyatakan model bisnes anda paling mudah dan senang nak buat duit. Ini akan menjadikan orang baru dalam dunia bisnes internet jadi celaru..

2.  Kepantasan Penjanaan Wang

Selepas dah pilih model bisnes yang sesuai, timbul pula masalah kedua iaitu dari segi kepantasan penjanaan wang. Ramai yang gelap mata bila tengok duit yang banyak. Mereka fikir dengan hanya ikut beberapa langkah mudah, duit akan terus masuk ke dalam akaun wang simpanan mereka. Banyak juga bisnes internet yang saya jumpa menggunakan model Skim Cepat Kaya. Masuk duit, lepas tu tunggu je duit masuk ke akaun


Anda kena terima hakikat bahawa bukan senang nak menjana duit di internet. Selalunya anda kena tunggu hingga 6 bulan untuk melihat RM1 yang pertama melalui bisnes internetnya. Ada juga yang dah lebih satu tahun pun masih belum dapat menjana satu sen pun melalui internet.

Perkara ini berlaku sebab strategi dan model bisnes internet yang salah. Jika langkah pertama dah salah, lambat la nak menjana wang pertama. Tapi, tak semua strategi dan model bisnes internet dihasilkan sama sahaja. Ada yang jauh lebih pantas dari strategi lain dan anda perlu mempelajari perbezaannya dan membuat pilihan yang sewajarnya untuk mencapai kejayaan dengan pantas melalui internet.

3. Kekurangan Mentor Sesuai


Kalau anda belajar tanpa berguru agak lambat untuk berjaya. Oleh itu, carilah mentor yang sesuai dengan model bisnes internet anda. Saya dapati kat Malaysia ini masih kurang mentor atau pakar yang boleh kita pelajari dan dalami ilmunya mengenai cara untuk menjana pendapatan tambahan 4 – 5 angka sebulan melalui internet walaupun kita masih berkerja sepenuh masa.

Kebanyakan pakar bisnes internet yang ada pun adalah mereka yang menjalankan bisnes internet mereka secara sepenuh masa. Ada juga beberapa pakar bisnes internet yang masih berkerja sepenuh masa dan mampu menjana pendapatan yang lumayan melalui internet. Tapi, mereka ni jarang nak kongsikan rahsia  mereka kepada orang lain. Menyebabkan anda susah nak dapat pengetahuan dan pengalaman. 

Inilah 3 Masalah Utama Nak Buat Bisnes Internet yang berlaku terhadap pekerja sepenuh masa yang ingin belajar cara menjana wang melalui internet.Disebabkan masalah ini, saya pun mula membuat kajian dan penyelidikan di internet, Akhirnya saya terjumpa satu pakej hebat yang saya yakin boleh membantu menyelesaikan ketiga-tiga masalah utama anda tadi.

Pakej yang saya maksudkan adalah Pakej Usahawan Makan Gaji yang telah dihasilkan oleh salah seorang Pakar Bisnes Internet di Malaysia iaitu saudara Eruwan Gerry. Kenapa saya syorkan pakej ini adalah kerana

1. Beliau merupakan satu-satunya Pakar Bisnes Internet yang masih berkerja sepenuh masa tetapi sudah mampu menjana pendapatan tambahan 4 – 5 angka sebulan hanya melalui internet!

2. Strategi yang beliau kongsikan merupakan strategi yang terjamin boleh menjana wang pantas untuk anda dan tidak memerlukan sistem yang sukar dan masa yang lama untuk mempelajarinya.

Apa yang anda akan dapat dengan Pakej Usahawan Makan Gaji ini adalah

1. 18 Video Panduan mantap yang dapat membantu anda untuk mencapai kejayaan sebagai seorang Usahawan Makan Gaji


2. Bonus Bernilai RM650

3. Jaminan 30 Hari 100% Wang dikembalikan



No comments:

Post a Comment

Takkan baca je..Komen la sikit..:)

ANDA BUNTU TAK TAHU NAK BISNES APA?

ADA MODAL TAPI TAKUT DITIPU?

DAH JOIN MACAM2 BISNES TAPI TAK BERJAYA?

SAYA ADA BISNES MUDAH DILAKUKAN DIRUMAH TANPA PERLU BUAT LOAN BANK ATAU BERHENTI KERJA!!

BERMINAT? KOMEN "PROJEK TC" dan ISI BORANG DIBAWAH INI

Contact Form

Name

Email *

Message *