Monday 7 January 2013

10 Cara Buat Duit Dengan Blog

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Selamat Datang ke blog ini. Anda sampai ke sini kerana berminat untuk buat duit dengan blog

Hari ni saya nak kongsikan kepada semua follower dan pembaca blog ini tentang 10 cara buat duit dengan blog. Kenapa saya pilih tajuk ni adalah kerana saya dapati ramai yang berminat buat duit dengan blog. Jadi, saya pun membuat kajian sendiri dengan melakukan blogwalking ke blog-blog. Mungkin blog anda juga saya   dah terjah untuk mendapatkan maklumat ini.

Berikut adalah cara yang digunakan oleh kebanyakkan blogger.

1. Buat Duit Dengan Iklan Nuffnang


Nuffnang

Majoriti blog yang saya dah blogwalking hampir 95% akan pasang iklan Nuffnang. Jika anda pun nak pasang boleh klik sini: Nuffnang

2. Buat Duit Dengan Iklan Says dan Churp-churp

Kaedah pengiklanan cara ini adalah melalui kaedah klik. Duit dijana berdasarkan jumlah klik untuk sesuatu link. Anda boleh baca post: Cara Buat Duit | Dapat Duit Mudah  dan juga Cari Duit Tanpa Modal 

3. Buat Duit Dengan Iklan Adsense

Mula-mula saya buat blog dulu senang je nak apply adsense ni. Tapi sekarang agak cerewet sikit. Anda boleh dapat duit melalui iklan yang diklik dalam blog anda. Tapi jangan klik iklan sendiri sudah. Tak pasal-pasal akaun kena banned. Kalau nak cepat, senang dan murah untuk buat akaun adsense ni saya cadangkan di Murahnya. Contohnya ini : Saya akan dapatkan akaun google adsense untuk anda (2 Bonus) untuk RM10. Pendaftaran di Murahnya PERCUMA aje.

4. Buat Duit Dengan Sewakan ruang iklan 

Selalunya blog yang trafik tinggi, ramai follower dan pelawat akan sewakan ruang iklan di blog mereka. Kekadang tu saya tengok ada blog yang penuh dengan iklan banner dan teks. Terutamanya blog politik.

5. Buat Duit Dengan Sertai Contest

Cara ini saya pun baru je nak terlibat sama. Pada awal kemunculan blog ini saya tak sertai apa-apa contest sebab saya malu dan tak yakin. Saya cuma bermula masa hujung tahun 2012 yang lalu. Soal menang kalah tu saya tak fikir sangat. Sebab soal REZEKI hanya ALLAH yang tentukan. Antara contest yang selalu dianjurkan adalah seperti Contest SEO (Search Engine Optimization) , Review Blog dan Cabutan Bertuah.

6. Buat Duit Dengan Menjadi Top Komentator

Ada beberapa blog yang saya jumpa menawarkan hadiah wang tunai dengan kepada Top Komentator di blog mereka. Tugas anda hanya komen post mereka. Tapi, bagilah komen yang bernas. Jangan spam pulak. Nak tahu dimana boleh rujuk post ini : Sapa Nak Duit RM50 ?

7. Buat Duit Dengan Menjual Produk Fizikal

Sapa kata tak boleh jual produk fizikal di blog. Banyak blogshop yang saya jumpa di internet menjual baju kanak-kanak, Tudung, baju muslimah, cloth diapers, android tablet, hand bag. barang kosmetik dan bermacam-macm lagi. Kebanyakan yang menjual ni tak simpan stok sendiri pun. Mereka guna konsep Dropship. Untuk Maklumat Lanjut tentang Dropship boleh rujuk di sini: Lubuk Income Internet

8. Buat Duit Dengan Menawarkan Servis 

Mungkin tak ramai yang tahu bahawa cara yang paling cepat dan pantas dapat duit di internet adalah melalui servis. Contoh servis yang biasanya ditawakan adalah seperti Servis Trafik Blog, Servis Buat Blog, Servis Design Header, Servis SEO, Tingkatkan Like Fan Page dan Pelbagai lagi servis lain. Nak tahu lagi boleh tengok di Murahnya.

9. Buat Duit Dengan Affiliate

Affililate adalah Perniagaan Internet Tanpa Modal. Mungkin anda dah biasa dengar perkataan Affiliate ni. Nak mudah faham Affiliate ni Agen Jualan. Komisen dijana melalui jualan produk yang dipromosikan. Selalunya dalam bentuk produk digital seperti Ebook, Video ataupun Audio. Anda boleh sertai jomniaga, clickbank, amazon, CJ dan lain-lain.

10. Buat Duit Dengan PTC

Jadikan blog anda sebagai penjana pendapatan dengan Link Pendek. Dapatkan Maklumat PERCUMA disini : Buat Duit Online Tanpa Modal



*******************************************************
Baca juga

1. Cara Nak Dapat Komisen Affiliate!
2. Jalan Pantas Berjaya Dalam Perniagaan Internet 
3. Strategi Jana RM1,000 - RM3,200 Di Internet
4. Rahsia Forex Trader Jana Wang 5 Angka Seminggu 
5. Pelaburan Silver Lebih Hebat Dari Pelaburan Emas
6. Buat Duit Dengan Youtube!

*******************************************************

13 comments:

  1. paling mudah nak buat duit dengan blog ni guna nuffnang, says, churp2, dan google adsense. tak payah modal pun. cuma kena belajar dan rajin update bab-bab blogging

    ReplyDelete
  2. Semuga berjya selalu hendaknya.Selamat menjana pendapatan tambahan dgn jalur lebar.

    ReplyDelete
  3. @NurFauzi, tahniah kerana berjaya buat duit tanpa modal. semoga berjaya!

    ReplyDelete
  4. @Abdrahman, terima kasih. Semoga awak juga berjaya

    ReplyDelete
  5. Hmm...bagus sangat tapi boleh tak jenguk blog saya dan tengokkan apa kelemahannya..saya buat blog ni tanpa guru jadi nak cari guru sebenarnya sambil jana pendapatan sampingan tapi tak tahu caranya

    ReplyDelete
  6. Salam,

    Sekadar perkongsian. Kalau rakan-rakan blogger nak bisnes tanpa modal boleh jenguk kat

    >>> http://www.servismalaysia.com

    Website ni amat sistematik. Panduan yang diberi pun amat jelas.

    Saya sendiri dah join kat website ni. Pendaftaran percuma sahaja. Baru seminggu join dah dapat income RM200. Lumayan sangat.

    Lagi satu korang boleh daftar kat sini..

    >> http://www.murahnya.my

    Konsep kedua-dua website ni sama. InsyaAllah Meletop. Ramai dah berjaya cuma tak ramai yang tahu kekuatan bisnes kedua-dua website ni. Memang sangat berbaloi.

    All the best

    ReplyDelete
  7. @Nesh,

    Terima kasih sudi melawat blog saya ni.
    Bro Nesh ni memang top kat murahnya dan servis Malaysia
    Kalau sesiapa yang perlukan servis SEO boleh pilih bro Nesh dilink ini Tingkatkan Ranking Dalam Google

    ReplyDelete
  8. bagi saya pulak guna churpchurp mudah sebab dah dua kali cashout berbanding says dan nuffnang.

    ReplyDelete
  9. thanks menarik perbincangan disini
    http://agdaudr.blogspot.com/:)

    ReplyDelete
  10. @Noridah, Tahniah kerana berjaya cashout

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Takkan baca je..Komen la sikit..:)

Note: only a member of this blog may post a comment.

Contact Form

Name

Email *

Message *